Thursday 14 February 2013

My first month of year 2013

Thursday 14 February 2013


  Sebagai konklusi awal , aku boleh katakan yang Januari 2013 merupakan permulaan yang sangat awesome . with so many things happened . walaupun minggu 1st lagi semangat cikgu dah berkobar-kobar untuk pastikan kitorang dapat straight A+ dengan melakukan kelas extra tanpa kerelaan kami , namun banyak gak laa program yang me’released’kan kami . ini ada beberapa bingkisan cerita awal persekolahan tahun 2013 aku .
1st of all : Teacher Mizan’s class
Ok . semua orang sedia maklum bahawa cikgu mizan ni merupakan orag yang sempoi and sangat lah mesra dengan pelajar . and , she knew me a lot since aku carik pasal ngan beliau last year . muahaha . beliau masuk kelas lewat sikit , aku anggap yang beliau ada kerja or meeting , so aku pun berhasrat laa nak jumpa ustazah habsah bagi nama AJK Kesihatan memandangkan esok merupakan Road Run Day of Sepintar . then , terserempak la pulak ngan beloved PK Hem and diminta untuk menolong beliau panggil pelajar . setelah melangsaikan tugas yang sememangnya berat untuk aku , aku bergegas ke kelas and menolak laa daun pintu yang tertutup . surprise ! everyone shout my name and beliau suroh aku stay depan kelas . and tak leh duduk selagi aku tak MENYANYI . OhMyAllah . cube ko bayangkan aku diminta untuk menyanyi di hadapan kelas ?  1001 reasons I gave to her to make sure i can sit at my place without singing a song ! tapi , hampeh ! request classian begitu meyakinkan beliau yang suara aku ni bak buluh perindu . muahaha . sengal . last-last , beliau suroh aku nyanyi lagu Teman Pengganti , by Black . bapak tinggi pitch . and akhirnya , aku terpaksa mendendangkan tanpa rela . lepas semua bertepuk sebagai tanda suka suara aku yang merdu ni , aku pun duduk kat tempat aku . yang tak blah nya , Aiman Syamim kat belakang aku still sambung nyanyi lagu tu like nak peril aku . sengal betol kau . after that , dalam 2-3 hari , ada laa gak orang panggil aku Artis . pehh . benda tu jadi pengajaran kitorang 1 kelas  to not getting late to her class . and bila ade orang lewat je , satu kelas aku sebut “ NYANYIII ” ramai-ramai . it was unforgetable memory of the year .


2nd story : Road Run Day of Sepintar


Pada awal nya , aku hanya meletakkan nama aku as AJK Kesihatan for the road run day . tapi , masa tengah solat maghrib semalam nya , ada macam satu suara ‘memerintahkan’ aku untuk join the road run as participant due to this year is my final year here . aku dah laa tak yakin dengan diri aku , lari dah la lembap macam siput , ditambah dengan bebudak sepintar yang lari tak ingat dunia ni , memey pada awal nya aku fikir aku memey takda harapan laa untuk menang . and , berbekalkan latihan petang tu , akhirnya , on that Road Run Day , aku dapat number 6th of upper form perticipants . seriously , sumpah terkejut giler beb ! ye laa , tak penah-penah aku ada record macam tu . even aku rasa masa tu boleh dapat numb 2nd < bajet jee > , tapi aku still bersyukur . and , memey semua tanya aku , kau dapat numb 6th ke AM ? semua stok terkejut jee . tak lupa jugak ade yang puji jee memanjang . ape ape pon , aku betul-betul rasa bersyukur . ni lah antara pencapaian membanggakan aku on Road Run Day . tak sia-sia aku take part masa tu . tapi , something yang mengecewakan aku on that time is bila daapt tahu yang medal just given for top 3 only . wattahack ! sedangkan last year medal sampai number 15 . sumpah taik giler siall . teros patah semangat untuk wakil sekolah ! walaupun wakil sekolah numb 1st until 6th . frust giler laa . and , alasan nya , sekolah tak dapat peruntukan . sengal . and the end , aku ganti ngan Soul jee with 2 main reason . 1st , aku memey malas giler nak take part for MSSD . and 2nd is supaya die kenang and thanks to me for that thing . and we can be bestie again . hopefully .

RESULT ROAD RUN DAY for UPPER FORM (L) :
1st : ABDUL RAHIM ADNAN
2nd : NURUL HISYAM YUNUS
3rd : AIMAN SYAMIM
4th : ABID AKALIL
5th : IZZUDIN FAIZ
6th : AMIRUL SHAFIQ ( me )













3rd story : TAMRIN FORM 5 for 12 HOURS


Buat pertama kali nya , tamrin kat sekolah aku buat selama 12 jam only not like general tamrin yang akan dilaksanakan selama 3 hari 2 malam . which is from 7 p.m. until 7 a.m. dan antara sebab kenapa dibuat sebegitu rupa ialah kerana numb 7 banyak hikmat dan keajaiban like ; langit ada 7 lapisan sama seperti lapisan bumi , pelangi yang ada 7 warna , syurga dan neraka yang diciptakan sebanyak 7 pintu , seminggu ada 7 hari and so on .



mungkin antara sebab tersirat nya is form 5 ada banyak homework yang nak kena di settle kan and they give us ruang to accomplished it all . aktiviti pun tak lah terlalu kompleks iaitu tanpa ada pembahagian kumpulan . Cuma sedikit ceramah tentang keperluan rohani sebelum menghadapi peperiksaan SPM .



and disebabkan banyak sangat perkara tentang jin ni berlaku kat sekolah aku and  benda ghaib ni gak menjadi punca calon SPM sekolah aku tahun lepas , 2012 di tangguhkan untuk ambil peperiksaan sama ngan kitorang pada tahun ni , ada gak laa sedikit ujian mengesan kehadiran makhluk halus dalam badan dilakukan . maka , bermula lah upacara nya , and rupa rupa nya , bnyk gak laa member2 aku yang menjadi tempat persinggahan makhluk halus and ada jugak yang kerana mewarrisi masab keturunan .tapi , takda lah ustaz tu cuak kan kitorang , tapi dia turut bagi tips and amalan yang dapat “ membuang “ makhluk tersebut yang perlu dilakukan secara berkala . ini lah satu-satu nya tamrin yang kitorang lalui dari form 1 tak melibatkan sesi fotografi . ngeee J . masa bersalam-salaman lepas solat maghrib tuh , kitorang kena mintak agar semua member-member doakan kejayaan dalam SPM yang bakal dihadapi kelak . Cuma , the awkward moment is bila turn aku kena salam ngan Shamsul Ikmal , tetibe dua-dua senyap . tak tahu nak cakap apa . last-last aku blah and go to next person . it happened for the second time when I meet Aiman Syamim . aku suroh dia cakap dulu , then dia pulak suruh aku cakap dulu . macam tu lah sampai orang belakang aku punya turn . so , for the last , aku harap melalui tamrin and pelbagai lagi program yang sekolah adakan , hubungan aku ngan semua budak LOX semakin erat tanpa berlaku sebarang persngketaan and dapat achieve UKHUWAH FILLAH TILL JANNAH .


BLOG AM_AZNAN © 2014